Корисна інформація

Відповідь на запит податкової

Після отримання запиту від органу ДФСУ з вимогою надати всю необхідну інформацію про діяльність підприємства, перед суб’єктами господарювання досить часто постають такі два запитання: що робити та як реагувати на таку несподіванку.

Варто зазначити, що запит податкової надсилається тільки тоді, коли на це є певні підстави, перелік яких зазначений в пункті 73.3 статті 73 ПКУ. На таку вимогу потрібно обов’язково надати вчасну відповідь. Залежно від підстави для надсилання запиту, відповідь надається в строки регламентовані чинним законодавством України та становлять 15 робочих днів (а для зустрічних звірок – 10 робочих днів) з моменту отримання такого запиту (якщо інше не передбачено ПКУ). У разі ненадання інформації платником податків протягом п’ятнадцяти днів, орган ДФСУ має право провести позапланову перевірку. Слід зауважити, якщо запит не правомірний, не обов’язково надавати всю зазначену у вимозі інформацію, але сам відпис повинен бути. Інша річ, на яку потрібно звернути увагу – є запит офіційним, чи ні. Офіційний запит має містити: підставу для надання суб’єктом господарювання інформації, яка чітко вказана підпунктом ПКУ, конкретну обґрунтовану причину направлення запиту із чітким посиланнями на офіційні документи, точний перелік інформації, що затребується та визначений перелік копій документів, що її підтверджує. На запиті обов’язково має бути печатка контролюючого органу.

Що ж робити коли прийшов запит?

Зареєструвати запит у журналі вхідної кореспонденції і на на примірнику запиту контролюючого органу поставити відмітку про отримання (підпис, дату та час). Відлік часу починається з дати вказаної в журналі реєстрації вхідної кореспонденції.

Перевірити документ. Запит повинен бути виконаний на офіційному бланку ДФСУ, містити усі реквізити та підписи керівника зазначеного органу, печатку.

Уважно прочитати запит. У вимозі мають бути зазначені конкретні норми з обґрунтованими вимогами.

Сформувати відповідь. Вона повинна бути чіткою та вичерпною. Також можна посилатись на відповідні положення чинного законодавства. Якщо відповідь містить копії документів, їх потрібно зазначити, як додатки та вказати кількість сторінок. Зверніть увагу, що на письмовий запит необхідно надавати копії документів, а не оригінали. Відповідь на запит потрібно створити у двох примірниках та зареєструвати в журналі вихідної кореспонденції.
Після завершення оформлення двох примірників, кожен з них повинен містити підпис керівника установи. Один примірник залишається на підприємстві, а інший відсилається цінним листом з описом вкладення перевіряючому органові або ж можна власноручно вручити відповідь органу ДФСУ з відміткою про отримання.

Таке уважне відношення до запиту та врахування всіх деталей сприятимуть захисту вашого бізнесу від зловживань зі сторони контролюючого органу.

Компанія “Clever Consulting” надасть податкову консультацію, проаналізує правомірність отриманого запиту, оцінить ризики відмови та підготує вичерпну відповідь, а також перевірить коригування податкового кредиту. Такі послуги надаються вчасно, якісно та професійно, звертайтеся – раді будемо допомогти.